Måste upphöra med att alltid förvånas....
Jodå, det har hänt igen. Kund som får en av två efterfrågade produkter frågar vilken som ska beställas....
Och man vill så gärna svara: Den andra? Den du inte har i handen? Ole-Dole-DOFF! eller varför inte: -JAAAAG vet inte... i ett lite gällt och korkat röstläge.
Men nej, man ler, och man förklarar och man beställer..... för man jobbar i service.
"Kunden har alltid rätt" ... ge mig människan som myntade det uttrycket så ska jag förklara ett och annat.
Och man vill så gärna svara: Den andra? Den du inte har i handen? Ole-Dole-DOFF! eller varför inte: -JAAAAG vet inte... i ett lite gällt och korkat röstläge.
Men nej, man ler, och man förklarar och man beställer..... för man jobbar i service.
"Kunden har alltid rätt" ... ge mig människan som myntade det uttrycket så ska jag förklara ett och annat.
Kommentarer
Trackback