Blå Skymning

Igår när jag skulle ut och elda lite, det blir ju så förtvivlans kallt den här tiden på året i det här landet... var allting skymningsblått. Ni som bor eller har bott på landet vet vad jag pratar om. Snön är blåskimrande och det är så vacker, just som solen går ner. Jag ställde mig på gårdsplanen och bara njöt...sen SPRANG jag in i pannrummet och försökte få tillbaka värmen. *Brrrr*
Och lite senare på kvällen när jag återigen trotsade minusgraderna för att få stå i snön och förstöra hälsan då gnistrade det av tusen små iskristaller överallt. OJ va det var fint!
Sverige ÄR ett otroligt vacker land så är det bara!

Idag sitter jag och svär och målar tomtar... missade att lägga fisken i blöt igår så då slapp jag det bekymret iaf. Fast det svär jag inte över... svär över en enveten förkylning som har sabbat mitt uteliv. Det är ju tur man måste dricka whisky för halsens skull annars skulle kroppen braka ihop fullständigt av alla vitaminer och nyttigheter jag petar i den för att få väck snuvan. Det är säkert det som är problemet, för mycket blod i spritomloppet!! Normalt överlever inte bacillerna i mig ;-)

Tomtarna målar jag av ren ilska... ska bygga upp en hel tomtearme och leka Troll....
Skojar bara... det ÄR rätt mysigt med jul ändå....

Nähä nu har jag inte tid mer er längre.... det blånar på härutanför!

HejHej...


Kommentarer
Postat av: Milla

Hallå??? Försvann du i det blå??? En vecka utan inlägg... *hm*
Lördagskramen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback