Julångest

Jaha ja....
 Så var den nästan här igen då. Årstiden som får människor i alla åldrar att bli helfnattiga!
JULEN!!
Det ska pyntas och städas och skrivas julkort och klapprim. För att inte tala om all mat! Och våga inte andas om att du inte tycker om julen.... då tittar folk på dig ungefär som om du inte var klok. (Så i mitt fall tittar dom ungefär som vanligt)
Men... så är det faktiskt. Jag är inte särskilt förtjust i julen, eller jo, visst är det trevligt när hela familjen sitter samlad framför Kalle Anka (utom pappa, han håller ställningarna i köket och steker mumsiga prinsekörvar ) med ett glas Glögg och pepparkakor. Men vägen dit är ju så himla stressig.... VAD ska vi köpa till mamma i julklapp och kom ihåg att pappa INTE ska ha någon klapp (fast trots hans protester får han iaf nåt som han kan muttra över bara för muttrandets skull för innerst inne är han nog ganska glad över trädgårdstomtarna..... )
Och så lillasyster då.... som alltid lyckas köpa nån hemsk grej åt mig som jag sagt åt henne att jag INTE vill ha... och som senare visar sig vara EXAKT det jag behövde.... jodå det har hänt mer än en gång. Men att hitta något till henne..... ojojoj.... i år är jag dock klar med hennes julklapp redan. Återkommer med rapport om jag äntligen lyckats få till något hon jublar över.

Förra julen tillbringade jag i Sydney.... Ett skitigt hostel där vi sopade undan lite skräp från ett hörn och smällde upp en julgran (snodd enligt svensk tradition... fast det visste väl inte den som gjorde det). Redigt med vin och vodka och en stor flottig pizza... Det blev julstämning utav bara den!

Nä, man borde rycka upp sig, det är nog säkert bara en svit från förkylningen jag råkat ut för som gör mig lite deppig och negativ.
Och vädret.... men det kan man ju inte göra nåt åt så det är väl bara att bryta ihop och komma igen.

Sen finns det ju saker med julen som till och med jag kan se fram emot: Mammas mandeltårta..mmm... och pappas vitlökssill!! Min egen knäck är inte dum heller ;)

Julklappar?? Hihi... man blir väl aldrig för vuxen för att tycka det är kul med paket?? Det enda som ändrats är väl att det nuförtiden är lika kul med mjuka paket som hårda.

Nähä vänner, nu måste jag rusa. Ska julpynta och sätta pepparkaksdeg och börja skriva julkort och putsa Luciakronan och fisken ska i blöt.... och... *mummel*glögg... och...gran.... 

 


Kommentarer
Postat av: Kusin-Vitamin :o)

Oj, oj, oj vad du ska fixa o dona... *hehe* Men visst är det väl lite mystigt när man "väl är där".... Och snapsen slinker väl ner utan större problem.... Kram på dig!

Postat av: Anna Z

Å det du beskrev är något som låter lite halvt bekant i mina öron...I år funderar jag fortfarande på att bojkotta julen bara för att inget känns kul just nu. Ska jag hem eller ska jag inte det är ju den stora frågan. Men som alla vet så lär jag ju komma hem. Hoppas vi hinner ses och ta en flaska glögg eller fler. För det är f_n i mig ingen idé att tänka på glas heller. hihihi.
Kramizar på dig så höres vi

2005-12-09 @ 01:17:30
URL: http://pallenuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback