Mambo

Jo det är sant.... jag är 30år, arbetslös och bor hos mamma och pappa..... låter det patetiskt... jo kanske... men omständigheterna i mitt liv gjorde att så här blev det. MEN jag söker lägenhet OCH jag betalar hyra här... ibland åker jag till och med runt på dammsugaren några varv. Har även fått lära mig den ädla konsten att klyva ved, det är faktist riktigt skoj. Aktar jag mig inte blir jag som min far som är helfrälst i att jobba med ved. Men så finns det också alltid prima torr ved så man slipper frysa i vinterkylan. Och även om jag längtar efter nåt eget så är det frukansvärt skönt att bo på landet.

Sen har jag ju två extra jobb så jag går inte riktigt och slår dank alla dagar.... men dom flesta det ska erkännas. Har dock sökt en utbildning genom arbetsförmedlingen som jag får svar på på måndag om jag kommit in på. Hoppas hoppas... håll tummarna! Den är bara på 9 veckor men kanske man får lite hjälp för vidarestudier så småningom. Vill ju gärna utbilda mig inom trädgård. Jag tror jag skulle passa som trädgårdstomte ;-)

Knäcken är fixad inför jul iaf.... om den räcker i nästan en vecka till... men jag har gömt burken för mamma så det finns hopp. Vi är hopplösa godistroll jag och min mor....
Tomtarna står halvfärdiga på vardagsrumsbordet och borde målas och kläs i tomteluvor, kanske kan bli eftermiddagens projekt. 

Och sen ska det spikas upp en tavla jag varit och införskaffat för ruskigt mkt pengar men den VAR så läcker så det gick inte att låta bli..... 

Oj, nu måste jag rusa... tyckte jag hörde knäckburken öppnas
-MAMMA!!! Låt Bliiiii den ska räcka till juul.......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback