Ära vare gud i höjden!

Jajemensan! Jag har minsann varit på Gudstjänst.... Fäbodgudstjänst.
Nä kära vänner, jag har inte gått och blitt religiöser och inte tokigare än vanligt heller, men jag råkar finna fäbodlivet väldigt intressant. Och när prästen pratat klart om sina berg så fick vi ett mycket underhållande och lärorikt föredrag om livet på vallen.
Dagen till ära hade jag ombetts att komponera en Fäbodros, en flätad granbotten med blomdekorationer. Blev hyfsat nöjd med resultatet och fick så mycket beröm av dom ca 50 besökande att jag nog får sträcka lite på mig och inse att den faktiskt blev bra. En fäbodros lades ut på vägen till Fäboden när man väntade
besök.

.Fäbodros

ja, ni får ursäkta min dåliga bildkvalitet... blir inte bättre med webcam... men ni förstår nog ändå varför dom blev så impade *skrattar* Men det var skoj att göra den och så fick man lära sig nåt nytt igen.

Underbart väder och kaffe med duppa, och sen en intressant vandring över vallen för att kika på gamla rester av tidigare fäbodstugor gjorde dagen komplett.
fäbodruin

Och naturligtvis kan jag inte låta bli att springa på orm när jag är ute i naturen, huggorm även idag:
huggorm

ja du är duktig om du ser den ... kika i mellanrummet av stenarna om du räknar två från höger.... stor och svart var den, men som sagt... webcam och kvalitet... nja....

Nåja, en mkt trevlig dag som sagt. Och med anledning av dagens tema känns det rätt att citera en tröja min far stoltserar med titt som tätt:
"När Gud skapade Mannen, skojade Hon bara"

AMEN!






Kommentarer
Postat av: Milla

Men va fin Fäbodros!!!
har inte hört talas om det innan....
Vilken fäbod var ni till då?

kramar!!

Postat av: Anna Z

Å du och dina ormar. Men fin fäbodros du gjort. Om jag nu tror rätt så är du väl i Stockholm nu och har det förhoppningsvis bra. Men du hinner väl åka innan jag kommer hem. By the way jag har gjort en ny blogg för ett tag sedan och idag beslutade jag för att det är den jag kommer att fortsätta med. Så forget pallenuh.blogg.se och remember http://znuttiz.blogg.se

Kramizar

2006-08-04 @ 14:19:11
URL: http://znuttiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback