Blomsterkransar och fäbodrosor

Det är då inte klokt vad lite krav folk har *skrattar*
Tro det eller ej men fäborosen jag gjorde till gudstjänsten resulterade i att en tjej som skulle gifta sig ringde och ville ha en krans bunden till festlokalen där bröllopspartyt skulle hållas.
Inte så lite pirrig var jag ut i skogen och letade matrial, höll på att få spel när jag insåg att björkarna i Augusti faktiskt inte är särskilt vackra bladmässigt.... vad skulle jag ta istället? Hittade då en massa björkskott som skjutit upp efter ett röjningsarbete. Perfekt! Sen var det bara att köra igång flätandet... tog betydligt längre tid än jag trodde kan jag meddela. Till slut hade jag iaf fått ihop en tjock grön krans 85cm i diameter. Sen tog jag paus i arbetet och åkte över till barndomsväninnan och åt surströmming. Hem igen och började skövla mammas trädgård på hållbara blomster. Sent om sider var jag ganska nöjd med resultatet. Dagen efter kom brudgummen och hämtade skapelsen, jag hoppas dom blev nöjda. Har inte hört nåt, vad tror ni... bra eller dåligt?? Så här blev den iaf: krans
återigen min dåliga webcam som fått rycka ut.... det gula är Tagetes och det blåa är Astrar.... buketten i mitten ska hänga ner och hela skapelsen skulle hållas upp av vita sidenband... därför band jag in vita Zinnior i buketten oxå.  Jag hoppas jag får se ett kort på hur det blev....

Pappa hade beställt en till Fäbodros till sin trädgårdsvisning, den blev såhär den här gången: fäbodros två

Sen var det dags att åka till kyrkan och se det vackra brudparet och oj vad fina dom var!!! Prästen är för rolig, han uppmanade alla singlar i kyrkan att snegla runt på varandra och om vi hittade något så kunde vi ringa honom dagen efter och boka tid i kyrkan, han uppgav till och med telefonnumret *skrattar*
Tillbaka hos mor och far drog jag en repa i skogen på svampjakt... en hel del Karl-Johan fanns det... tyvärr fanns det ännu mer kryp som redan hittat dom så jag kom hem med tom korg. Men pappa grillade Lammrevben och Squash på kvällen så det gick ingen nöd på oss.

Kom hem sent till en irriterad liten madame som inte var nöjd med att matte varit borta så länge.....

Nu ska jag ta ett tag bland mina inneväxter som ser tämligen ledsna ut!

Mae West får avsluta denna blogg: Äktenskap är en underbar instutition, men jag är inte mogen för någon instution ännu.

AMEN!!!!


Kommentarer
Postat av: Anna Z

Nå har du bokat....= ). Hihi lite busig jag. Men å vad fina fäborosor du gör.

Kramiz


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback