Upp på hästen igen!!

och jodå jag kravlade mig upp igen när jag väl hämtat andan i diket....

jo men visst ser ni... Luringen har drattat i backen när hon var ute och red igår. Slog i högersida och tappade andan en stund innan smärtan slog till. Väldigt intressant. Sen kom oron för hästen förstås, men han stod så lugnt och käka i hallonsnåret så... han var väl bara glad att ha fått av mig. Men nä vi kom hem till stallet tror jag han skämdes lite... det såg så ut på han *raringen*.
Ont som attans hade jag men man har ju hört att man måste upp igen så det var bara att leta på en stubbe det och hasa sig upp....
Till storyn hör att jag var ute på den häst som min ridlärarinna brukar rida på eftersom hon ska iväg på skola och inte kommer att kunna rida på några veckor, då ska jag få rida den hästen hon normalt rider och han som äger hästarna kommer att rida "min" pålle.
Men så gick det som det gick och jag hamna på akuten i sex timmar.... fick en mkt bra läkare för han remitterade mig till röntgen och dom kollade huvud, nacke och rygg....
Som väntat visade skallröntgen INGENTING..... *flinar*
Men det gjorde inte nacke eller rygg heller.. vilket kändes skönt att få bekräftat. Det kunde dock vara sprickor i revbenen för det syns tydligen inte på röntgen. Men j-lar vad ont det gör.

Blev hemskickad med smärtstillande.....

Och det är då tur man har vänner.... en ringde från affären och undrade om jag ville ha nåt, men jag tackade nej för skåpet är fullt i nudlar. Men likfan står hon utanför dörren en stund senare med smågodispåsen MEGASTOR..... vad säger man? Tack älskade vännen!!! Och sen tog hon med mitt recept på painkillers oxå.... och jag kan säga att det behövs några sådana... dom som känner mig vet att det gör ont innan jag går med på att åka till akuten.

Imorron ska jag ta mig ut till mor och far och se om jag kan få lite god närande hemlagad mat *ler* har hittills inte misslyckats iaf. Min stora sorg är ju bara att jag inte kan knata ut på svampjakt. Kanske en kort vända... bör ju hålla igång ryggen också.

Dom säger att man ska ramla av en häst 100 gånger innan man kan rida....
härligt, jag har BARA 99 gånger kvar nu.........

Kommentarer
Postat av: Anonym

På tal på svampjakt...kan inte du bara gå där då i skogen och ta någon bra slav med dig som kan plocka där du pekar *fniss*
Tur att du bara är lindrigt skadad. För attans häst om den skadat dig ordentligt illa då du...
Krya på dig Kramizar

2006-08-21 @ 20:46:29
Postat av: Milla

Aj då! Men som sagt, bara 99 ggr kvar nu....
Säkerhetsväst är ingen dum idé.... Gör inte lika ont i revbenen då....
Bara att ta nya tag när du "läkt ihop"
KRAMAR!!!!

Postat av: Carina

Vad bra att du fick en megastor godispåse, då räcker den till alla 99 gångerna som du ska ramla av... :P :D
Ta hand om dig!
KRAM

2006-08-23 @ 11:32:28
URL: http://goldenlyan.just.nu
Postat av: Micke

Tur du inte slog nått alvarligt ;)
Näää.. bata tokes utan jag hoppas det är bättre nu snart en vecka senare.

2006-08-27 @ 22:19:58
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback