30+30 med Australientema

jaha.. så var det dags då... efter många påtryckningar påbörjades planeringen för festen för att fira trean och nollan.....datum sattes till 24/6 
Och dom som nu undrar om jag är full... (fortfarande) ... nädå.. ni har helt rätt, jag fyller inte 30 i år. Men trots att jag flydde så långt bort som jag kunde så gick det tydligen inte att komma undan ändå. Så tillsammans med mitt eminenta ressällskap (hon försökte sig på samma rövare som mig) fixades partyt iordning under parollen: 30+30 med Australientema... Alla som var bjudna skulle med andra ord klä ut sig till något dom förknippade med Down Under. Inte en enda Koala dök upp och ingen tillbringade kvällen skuttandes med ölpåse på magen heller..... Men många surftröjor och ett och annat Billabong märke kom iaf. Ett par utstyrslar måste dock få hedersomnämnande för där hade det tänkts till och jobbats lite x-tra: Syster kom farandes som Young Einstein.. mkt smart och snyggt fixat. Hennes karl hade kvällen till ära blivit utrustad med en meterlång joint (fejk för dom som börjar undra....) och därtill långhårig peruk gjorde flummaren PERFEKT!! Kusin (inte den som är här och tjatar om uppar titt som tätt....) hade sytt klänning som såg ut som Australienska fanan... fiiiiiiint!!!!
Två krokodiler kom insmygandes som inte var bjudna, men en förvandlades till soffa och den andra hängde vi upp i taket så sen blev det lugnt. Fast jag såg att ett par av dom kvinnliga gästerna tog mått för skor och handväskor.. fy på er.... *skratt*
Älskade Syster hade slavat i köket och resultatet blev underbart god smörgåstårta!! Till efterätt smarrig chokladkaka med rosa och blåa koalabjörnar.
Som välkomstdrink hade min medvärdinna tillsammans med sin sambo (som för övrigt är tvättäkta Aussie, kan det bli bättre? *skratt*) gjort röda Jellyshots till alla... oj... under mkt skratt fick dom flesta till slut loss sina snapsar och lyckades tugga i sig dom. Med blandade kommentarer. Själv tyckte jag det var en  höjdare!!!! Sånghäftet användes som vanligt ganska sporadiskt men det är ju tradition.
Tipspromenad och sen lekar som resulterade i att grannen höll på att få mammas stövlar planterade i rabatten. Irländsk Julafton fick  flera att springa korsbent mot toaletten .. jag tror aldrig jag skrattat så mkt.... och det var av nån anledning dom nyktra chafförerna som vinglade mest... jag undrar jag...
Sen lyckades nån få ner en av mina Boomeranger så det tillbringades en hel del tid åt att försöka hitta den igen.... Dom ÄR inte magiska.... det krävs faktiskt ett visst kastsätt för att få dom att vända tillbaka igen..... jag vet att det är svårt att tro men så är det... *ler*
Några bröl hördes inte från resecentrat vi satt upp så Didgeridoon fick nog stå ifred, däremot en hel del skrattsalvor när DVD-filmen med mitt fallskärmshopp visades.... JA! jag var rädd.. typ skräckslagen... och väldigt väldigt bakfull... allt detta syns mkt tydligt på filmen...
Själv måste jag erkänna att jag hade nostalgitårar i ögonen när jag kollade första gången.. har inte sett den sen jag var skakis strax efter hoppet.
Och fast det var så längesen vi fyllde så blev vi tvungna att bygga ut presentbordet... oj så mkt fina saker!! Syster hade tänkt till lite x-tra och gav mig en STOR tavla.... med motivet: The Great White..... och i min lilla etta är den svår att gömma.... (lider av svår hajskräck)
Räknar inte upp några fler presenter men TACK alla som kom på festen och gjorden den helt oförglömlig!!!
Traditionsenligt nattdopp, fyra stycken badlystna räknade jag till när vi gick till sjön.. och faktiskt fick jag alla med hem igen oxå. Medvärdinnan försvann vid tretiden på morronen men som god värdinna satt jag snällt uppe och delade en flaska Gin och en hel del Martini med dom sista gästerna .... inte förrens klockan 07,00 sluddrade jag lite försynt att det kanske var dags att börja tänka på refrängen..... och då var Ginen slut så det var då likasågott.

Sen var det städning hela söndan.... hur kul som helst....
Tur att det är några år kvar till nästa tillställning *fniss*



Kommentarer
Postat av: Micke

Ojoj, här fester dom så det hete duga!
Vet du vad jag skulle klätt ut mig i?

En sån där lite cowboyhatt-liknade sak med massa korkar hängandes runt om *s* Ja, jag tror jag skulle haft lite mer på mig ;)

Fick den då jag åkte hem från Down Under eftersom jag fyllde år den dagen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback