Hålligång i skogen

nä, jag har inte sprungit på några fler kändisar.... fast i lördags kunde man med livlig fantasi se bland andra  Zorn, Carl Larsson och Strindberg på ett av faluns uteställen.... vi hade väldig livlig fantasi och en hel del vin till förfogande *skratt*

Nä skogen var det, igår släpade jag med min mor ut i skogen (under stora protester kan jag berätta, men nu får hon igen för alla skidturer jag var tvungen att genomlida som barn *skratt*) för att se om det dykt upp några blåbär. Det hade det, men dom är små och sitter glest och har ingen vidare smak ... tyvärr....
Men däremot sprang vi på en del hjortron... det är svårt att jaga hjortron... man måste smyga sig på dom väldigt väldigt tyst.... för om dom hör en komma så gömmer dom sig. Tror du mig inte? Gå ut på en myr nångång och prova....
Rätt som det var när jag smög där försiktigt försiktigt... så rassla det till i lingonriset , nä.. blåbär var det ju... nå iaf så såg jag nåt långsmalt som rann iväg i snåret... Iiii!!! lät det i skogen (det var jag som skrek) sen ropade jag åt mamma: -äh det var bara en ödla!! Tassade vidare men studsade snart till igen .... Iiiii!!! lät det i skogen (det var jag som skrek) och mammas:- Såg du en orm!? Jag: (något generad) njeee.... det var en groda.... och efter en stund igen Iiii!!... -det var en groda!!!
Nu var jag riktigt skärrad men fortsatte ändå min tysta jakt på dom gyllene bären... där var ett.. och där.. och ... va fan?.... det där var ett konstigt bär... smalt , långt och zickzack-mönstrat.... ORM!!! Nä nu fick det banne mig vara nog! Bortskrämda bär eller inte, resterande tid på myren klampade Titti högljutt omkring (så högljutt man nu kan klampa i rosa joggingskor på en mossmyr) och pep varje gång hon såg en trädgren på marken. Nåja det tog inte lång stund innan mamma kom sättande och gnällde över kaffe och kisspaus.. så vi traskade hemåt igen.
Middag den dan blev surströmming och till efterätt hjortron och glass.... grannarna passade på att kika över just när kaffet sattes fram *ler*

Trevligt avslut på trevlig dag.

Kommentarer
Postat av: Anna

Men snälla Titti !! Klart man stöter på äckeldjur i skogen...är det inte dom där zick i zacki så är det spinglar och elände. Men ibland kan skogaen vara trevlig.

Nej tacka vet jag......ja du

Kramizar Anna


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback