Resan till Fjollträsk

okej, jag skulle ha berättat om min minisemester redan i måndags när jag kom hem men hittade artikeln som min förra blogg länkade till och tappade all inspiration. Gick och la mig och grina över människans grymhet istället. Är för det mesta en ovåldsam person men kan inte låta bli att hålla med Tinatoons kommentar. Att man bara kan vara så känslokall, jag mår illa!

MEN, nu ska vi prata om min långtur istället.
Egentligen kan jag ju börja redan på fredan, väninnan släpade ner mig på krogen (naturligtvis protesterade jag högljutt *ler*) för att vi skulle titta på nåt lokalt band som fått för sig att dom hållt på och spelat covers i femton år. Kul för dom då, tänkte jag och hängde på. Måste säga att jag trots mina fördomar mot coverband tyckte dom var riktigt duktiga. Höll mig dock hyfsat lugn och städad eftersom jag skulle upp och jobba på lördan, suckade när jag kom och tänka på den vilda ungdomens dagar då man lätt partade i tre dagar på raken och däremellan var på jobbet..... Den tiden är dock för längesen förbi.
Men det hindrade inte från att vi även på lördagskvällen knatade genom stan, den här gången för att gå på lokal (bandet spelade utomhus). Men vet ni vad... väninnan övertalade oss att återigen gå på utomhuskonsert! Bandet körde två dagar men hade hårdrockstema på fredagen och lite mer trallvänligt på lördagen. Och det var då himlans roligt och bra det!!! Träffade massor med roliga människor och hade kanonkul! Det var längesen jag trivdes så enormt bra på krogen. Tror jag ska sluta gå på köttmarknaden och välja lite mindre ställen istället.

På söndag när jag vaknade upp kändes det inte riktigt lika roligt längre.... hade inte fått nån bra sömn natten mellan fredag-lördag och den här natten hade om möjligt varit ännu värre. Och nu skulle man upp och packa för att sätta sig i en bil och åka ner till Storstaden oxå. Jag drog i mig en Treo och vred duschvattnet på iskallt och vrålade så hela huset förmodligen vaknade. Men sen var jag vaken må ni tro! *asg*
Väninnan kom och hämtade mig vid lunchtid, då hade hon varit på jobbet sen sju på morronen.... jodå, samma väninna som halv tre på natten skjutsade hem mig... och jag klagade på att jag fått lite sömn. 
Sen poppade vi Linda Bengtzing hela vägen ner och vrålade i kör: JAG LJUGER SÅ BRAAAAA!!!! *skratt* Men det höll oss vakna iaf. Kom efter många snurrar och mkt letande efter ett köpcentra (vi hittade fram 40 min före stängning *skratt*) äntligen fram till vår slutdestination där nästa väninna välkomnade oss och vi rusade iväg och köpte pizza. Sen korkade vi upp en flarra vin och ljög vidare genom kvällen. Hur mkt skratt och struntprat som helst. 
Måndag morron gick åt till att jaga in värdinnan i duschen så vi skulle komma iväg ner på stan nån gång. Sen började shoppingorgien.... fast... jag kände mig ganska duktig när vi mot kvällningen stapplade mot tunnelbanan på ömma fötter, höll budgeten ganska bra. Jag köpte två halsband, en liten älva att hänga på väggen, en glasskål, och en liten delfin som heter Titi *ler*. Men det var skoj att strosa i Gamla stan. Jag är dock ingen storstadsmänniska så när vi äntligen packat in oss i bilen och styrde mot Dalarna var jag väldigt nöjd. Vi var två som åkte ner och lyckades bli fyra i bilen hem. Värdinnan passade på att lifta hem till Dalom för att ha semester i två veckor och Chaufförens son hämtade vi upp på City Terminalen runt lunch. Hälsning till Fröken Chaufför: TACK FÖR UTMÄRKT KÖRNING!!
Runt 21,45 dunsade mina väskor ner på hallgolvet och jag slängde mig raklång på sängen och insåg att lillasysters inbjudan till att dricka lite vin på stan nog fick bli innestående till en annan dag. Men jag log lite nöjt när jag insåg att jag ändå lyckats hålla igång i tre dar på raken med krogliv, jobb och resande.... så så himla gammal är man väl ändå inte än *skrattar högt och lyckligt*

Ikväll cruisar jag ner på stan för att bli lite nostalgisk och minnas tiden när man åkte raggarbil på helgerna istället för att läsa läxor....Den tiden är också sen länge förbi....

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback