Sex barn dopade med svår baksmälla....

var på fest i helgen..... med mamma..... oj så skoj det var.....
oj så mkt mindre skoj det var att åka på dop dagen efter..... 6 barn som skulle blötas på fäbodvall i gassande solsken. Jättevackert var det.... och varmt och jag har inget emot värme... absolut inte.. men när man är bakis så .... nåja, barnen var söta och duktiga och tysta.. det var bara prästen som orerade och hade sig därframme.
Mamma och jag hade sjungit oss hesa kvällen innan så psalmerna framfördes något försynt....
Sen var det kaffe och bullar och kakor och tårta hos AustralienflaggsKusinen efteråt (deras lilla son var en av dom badade barnen)

Själv döptes jag vid 16 års ålder... gick bra det med... man slipper långklänning.... och för några år sedan valde jag att lämna svenska kyrkan... så kan det gå....

Pax vobiscum

Kommentarer
Postat av: Micke

Finurlig rubrik du ;)

Jajajaja.. jag fick en härdsmälta då jag skrev broccoli istället för blomkål *s* Ha det bra.. kram på dig med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback