Grilltider!!

Hej i sommarvärmen!!

Visst är det UNDERBART? Men som så ofta med svensken så inte sjutton kan vi varar nöjda inte... närå.. nu börjar gnället redan efter ett par dagars värme: -Åh, det är för hett! Usch så varmt det är nu! Nä nu får det regna lite snart... osv osv.... Och för några veckor sen lät det så här: - Fy va kallt det är! Nä nu får vi ingen sommar i år heller! Och ännu tidigare: - Usch vilken lång vinter, och kallt och snö överallt, nä nu får det bli vår och värme snart.
Själv sitter jag med ett fånigt leende klistrat på läpparna och svettas i värmen, och känner mig nästan som "hemma". I september -04 hade vi +36C i skuggan när klockan var sex på kvällen, då satt jag och bästa väninnan vid poolen på
Tanque Verde Ranch i Arizona och beundrade kaktusarna. Men "hemma" är ändå Australien, +38-40C när vi var i Alice Springs. Nä det sista jag tänker klaga på just nu är värmen, så det så!!
Svenska Myggen har jag ju lovat att inte klaga på efter att ha stiftat bekantskap med bedbugs i Australien. Men efter att ha stått och grävt bort en Snöbärshäck hos mor och far en kväll i bara shorts och linne är jag duktigt prickig iaf. (och det KLIAR!!!)

Grillat bjöds det på hos mor och far en underbar kväll och det var naturligtvis SAGOLIKT gott, pappa skötte grillen och mamma hade gjort en smarrig potatissallad. Jag snodde med mig alla resterna hem *fnissar*
Och eftersom det är grilltider så försökte jag mig på fenomenet "kärringrill" för några helger sen. Och Nej.. det gör jag inte om. Surrade och brummade och otäckt blått ljus och obekväm hård plastbrits där man snart halkade omkring i svett. Nä tacka vet jag min balkong som har sol mellan 10-22, fågelsång och granntjatter.

Nu ska det göras sallad till middag och kanske att jag får ner ett par Tagetes bland jordgubbsplantorna på balkongen innan solen går ner oxå.

Glöm inte solkrämen vänner!! (det gjorde jag...... ont....men har man varit i AU tror man tydligen man är solhärdad, ännu en påminnelse om att jag inte är så jävla duktig som jag tror ibland *skratt*)



Kommentarer
Postat av: Micke

Nämen.. har du gått och bränt dig på lilla näsan och lite till? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback