Nu är det KLIPPT!

Och enligt Pappa blev det GRÄSligt bra!

Jodå, nu har man avancerat från vedklyv till gräsklippare.. ujujuj… ni skulle sett mig, for som en vante bakom den där gräsätaren och svor över sten och konservburkar och annat som inte ska ligga i gräset. Katterna höll sig på betryggande avstånd och tur var väl det annars hade vi nog haft en ny typ av nakenkatt nu *skratt*
Men roligt var det och tydligen MVG även där…. *ler*
Ser nästan fram emot vintern… pappa har en snöslunga.

Ni kommer ihåg min vän som ser lite mer än andra? Han påstod ju att jag var intelligent *rodnar ödmjukt* och nu är skolan slut och det blev MVG i matte, MVG i svenska och MVG i naturkunskap… *sjunger falskt och högt:* ”fy fan va jag är bra , fy fan va jag är bra.. fast jag tog aldrig studenten, fast jag tog aldrig studeeeeenten!!!” ..trallalalala…

Hjälpte till att skotta i en sandbädd för odling hos mor och far när jag ändå var i farten. Tänk att folk verkligen betalar för att få gå på gym… fantastiskt…..

Sen tog jag en dust med Snöbärshäcken igen och då kom bästa barndomsväninnan förbi med sina knattar….. men förstår ni hur många –Varför då? det ryms i ett litet barn? *skrattar kärleksfullt* det är helt otroligt… och roligt.

Min balkong står still (och tur är väl det så man inte drösa i backen om man gick ut nåndag och den fått för sig att flytta på sig) *fnissar ensam åt sitt dåliga skämt* ääh.. jag menade odlingsmässigt förstås och häromdagen när jag varit ner på stan bara några timmar så låg allt ner i sommarvärmen och höll på att dö av törst. Men imorron hade jag tänkt ta ett rejält ryck och få ut blomsterbönorna och luktärterna och tageteserna och… resten…. men det blir imorron det.
Nu ska jag ut på balkongen och njuta av sista solstrålarna.

*traskar iväg och nynnar på ”The Gräsänkling Blues….”*

ps: Micke: Näsan var väl det enda som klarade sig hyfsat under stor cowboyhatt..... *ler*


Kommentarer
Postat av: Milla

Vad duktig du är!!! MVG!!!
Kramziar!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback