Premiärdopp och Ja visst ska jag leva!!

Igår var ännu en underbar varm sommardag med arbete i trädgården hos mor och far. Sliter fortfarande med Snöbärshäcken.... visst är/var den vacker men jag börjar undra hur smart det var att få för sig att byta ut den mot någon annan häckväxt. Rotlöpare långt ut i gräsmattan och dom sitter ju som.... Men, det blir nog himla snyggt när det är klart iaf.

Var ner till sjön och hämtade upp kanoten, tog en liten tur och passade på att premiärbada samtidigt. Märkligt hur sällan man är i vattnet före midsommar nuförtiden, kan väl aldrig ha med åldern att göra? Nåja, nu var det iaf jätteskönt i vattnet.
Följde med syster på murkeljakt men vi konstaterade att det nog varit för torrt nu för att det skulle ha kommit några fler sen sist. Rensade ogräs och lyfte ett par plåtar åt gossarna som lägger nytt tak på lagårn.
Sen var det dags att bege sig till stan och årets traditionella sommarfest! Och vilken underbar kväll!! Roliga människor, varmt väder, god mat (jag snodde med mig av mammas jättegoda kasslersallad) dricka i lagomt riklig mängd. Tipspromenad (som gissa vem vann med flera... jag var dock den enda som fick så höga poäng utan att ha några lagkamrater *stolt*) 
När klockan slagit tolv stämde kören upp i "Ja må nån leva" och det var så vackert så jag nästan blev tårögd *ler* 
Täta myggsvärmar var väl enda molnet på himlen men det var bara bra för som svensk behöver man ju nåt att klaga på. Och festorganiseringen kan man knappast säga nåt om!

Nu står det lite kyckling och brinner i ugnen och jag och Panik ska ha en lugn och skön hemmakväll.


Kommentarer
Postat av: Milla

Grattis grattis!!!
Megakramar till dig!

Postat av: Micke

Grattis i efterskott!

Önskar Trevlig Midsommar också!

2006-06-23 @ 07:27:57
URL: http://kludd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback