Änglar IRL

I fredags fick jag återigen träffa fyrbenting nr 2 i mitt hjärta *ler*

Det är sjukt så kär jag blivit i den hästen!! Jag börjar få en helt ny förståelse för ”hästtjejerna” jag fnös åt som yngre. Där står han så fint och lyfter hovar och finner sig i mina klumpiga försök att få ordning på träns och sadelgjordar och annat skräp som hänger överallt och ska sättas fast på nåt sätt. Har även kommit överens med min underbart duktiga och tålmodiga ridlärarinna att det är lite väl tidigt att påstå att jag rider….. det handlar nog mer om att lyckas hålla sig kvar på hästryggen än så länge. *ler nöjt ändå*

 

Det är två änglar i mitt liv.. men det finns fler ska det visa sig:

 

Stannade hos mor och far efter ridturen och avnjöt en som vanligt underbart god middag. Sen hade pappa varit och köpt ett databord åt mig (fast mamma hade tydligen betalat). Så han och jag hade en helkväll på hallgolvet med mycket muttrande och en hel del skruvande. Om nån vill ha reda på hur många sätt man kan skruva fel på ett enkelt databord går det bra att kontakta undertecknad. Vi var ganska överens jag och min far att vi nog inte missat en enda felskruvning. Men vi hade roligt! När vi fått ihop eländet gick vi ut i pannrummet och sågade itu det. *skratt* (jo det är sant… det måste ju passa i min lilla etta….)

Mamma och jag lyssnade på ett radioprogram där dom berättade att en massa procent av alla studerande i Sverige är beroende av pengastöd från sina föräldrar. Hon fattade vinken och efterskänkte databordet till sin studerande dotter *ler tacksamt*. Sen sov jag gott i tystnaden ute på landet. Och pappa körde hem mig och databordet på lördagen. Han mätte upp balkongen medans jag möblerade med databordet… det blev PERFEKT!!

 

Tack mor och far, ytterligare två änglar i mitt liv!!

 

På söndagen sitter jag och sliter mitt hår med både Naturkunskapen och Svenskan när en väninna hör av sig. Jag känner att jag är lite otrevlig men har inte riktigt tid att prata. Inte tar hon illa upp inte älskade vännen, nä tvärtom hon erbjuder sig att komma förbi med mat så jag får koncentrera mig på plugget. Alltså vad säger man om såna Änglar??? Så klockan sex ringer det på dörren och in valsar hon med två nygräddade pizzor. Mycket skvaller och skratt och skolarbetet hann jag med….. så det blev belöning i form av Valborgspartykväll hos syrrans grannar.

En ynka liten raket skickade nån på festen upp… Vi konstaterade att det var som att ta hem nån från Harrys: Kort, intensivt och inte särskilt bra… *hmm.. det uttrycket var hysteriskt kul efter en flaska vin….. nu vette sjutton* *ler ändå*

 

I morse kände jag för att bli lite nyttig så jag köpte en Må Bättre –tidning och läste den när jag satte i mig min frukost: två hallonmunkar och en cola…..

 

nu har Panik lagt sig tvärs över matteboken och somnat så jag ger väl upp det här för ikväll

 

Natti alla änglarna även ni som ej blivit nämnda här idag!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback