Badbok

jag får ofta frågan hur jag kan ligga i badet och läsa böcker..... nja... brukar jag säga... det är inte så svårt om man kan alfabetet.
Då får jag först reda på att jag är en idiot och sen att dom menade att dom brukar tappa böckerna i vattnet eller så blir det så fuktigt så dom blir förstörda på så sätt. Inte vet jag vad jag har för fumliga vänner men jag har då hittills inte doppat en enda bok. Och inte har jag haft problem med fukt heller trots vattentemperaturer som kan få ägg att koagulera. Men nu var det inte det jag skulle berätta om utan om hur det gick till när jag faktiskt lyckades blöta ner en bok, i badet, idag.
När jag flyttade hit fanns inget badkar men jag pratade snällt med hyresvärden och dom fixade ett åt mig. Det dom inte ville fixa dock var en tappkran till karet. Dvs.... jag måste fylla på det med duschmunstycket när jag ska bada. Nu orkar jag inte sitta på kanten och vänta på att karet ska fyllas så jag har löst problemet genom att surra fast munstycket med badkarsproppssnöret mot badkarets botten och fäster det hele med sugproppen som normalt ska sättas på väggen för att hålla upp proppen när man ska tappa ur vattnet. Jodå... det har hänt att sugproppen lossnat och jag fått torka hela badrummet..... 

Men till dagens äventyr då: Idag orkade jag inte ens vänta på att karet fyllts helt innan jag klättrade i med min bok. Och det vill sig ju inte bättre än att när jag lagt mig tillrätta i det varma vattnet lyckas sparka till sugproppen så den lossnar.... och mot mig kommer en stor vattensprutande kobra vajande!! Och för att skydda ansiktet mot vattenmassorna sätter jag förstås upp händerna... och vad har jag i handen.. jo min bok!! Inser det och kastar den ifrån mig och lyckas till slut få av vattnet. Sitter sen och asgarvar tills Panik kommer in och undrar vad i hela friden jag håller på med och varför har jag blött ner hennes toalåda??  Boken? Jodå den gick att rädda... och den är inte särskilt bra heller.... lite lustigt är att jag faktiskt äger en till vattenskadad bok av SAMMA författarinna.... 

Nehej... Panik kräver visst att jag fixar torrt på golvet så hon kan gå på toa.... 
Simma Lugnt!!


 

Kommentarer
Postat av: Milla

Haha, jag skulle vilja se dig och vattenkobran!!!
Kramizar!!!

Postat av: Anna Z

Ja passa dig kobror är inte att leka med. Inte nån av dom alla som finns.
Nu har jag bredband igen JIPPI !! Men nu ska jag packa upp lite mer men vi kanske ses senare.
Kramizar Anna

2006-05-08 @ 18:33:51
URL: http://pallenuh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback