Surt sa Räven…

om Rönnbären ja, men jag har ätit SURSTRÖMMING jag!! Och DET kan man inte säga nåt om… annat än MUMSFILIBABBA!!!!
Mor och Far bjöd på säsongens första ätning igår. En otroligt skoj kväll med gott äta, kul grannar, och snaps förstås…. Längtar redan till nästa sittning.

Idag åkte jag med mor och far till Torsångs Handelsträdgård… det blev en balkonglåda och lecakulor. Dom envisades dock mor och far att få betala som en liten examenspresent. Och jag fick en underbart vacker gul Hibiskus av mamma och pappa var nog med på några blad oxå. Fast det var ju JAG som skulle köpa en gul Begonia till mamma för morsdag.... men nähä den gick visst på hennes konto den oxå. Så nu måste jag ju fundera ut nåt nytt, det blir väl nån muuustisk liten grej. *skratt*.  Sen fortsatte vi till Rottneby Handelsträdgård och jag skulle ju inte ha nåt för balkongen börjar bli lite överfull trots det slank det med ett par grusnejlikor och en blå kantlobelia och tre st bedårande söta krukmöss. Ska ta tag i det där projektet kallat Balkongen vilken dag som helst nu. Men det är ju så kul att shoppa växter…. För mig är det en drog *ler* … beroende? JATACK!!  Men jag har å andra sidan bara tre par skor så…

Vitlökskyckling i ugnen och vitt vin i kylen….. C U!!

Ps: Micke, jotack magen är bra igen.... jag förstår om du blev lite nervös över att vedklyvningen skulle frysa inne *blinkar*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback