Bajs i Majs

Har efter mycket provande och letande till slut hittat den perfekta kattsanden

för att spara miljö i Falun har man ju tagit det ytterst intelligenta beslutet att deponirester inte längre ska hämtas av sopbil en gång i veckan utan istället ska varje hushåll själva stå för transporten av dessa till soptippen. Som deponirest räknas kattsand..... räkna själv ut hur många kattägare som behöver ta bilen till sopen ett par gånger i veckan.... MILJÖBESPARANDE VA?? och jag behövde inte ens miniräknare för att förstå hur fel det är.

Har därför laborerat med nåt som kallas kiselkristaller i ett par månaders tid nu, kristaller som är komposterbara och bara behöver bytas en gång i månaden.  Bajset slängs efter hand men kisset kapslas in i kristallerna... spelar ingen roll hur man vänder och vrider på lådan så ser den inte ut och luktar inte så jättetrevligt dagarna före tömning. Dessutom dammar det nåt otroligt när man byter kristaller.

Så häromdagen blev jag ju överlycklig när jag traskade ner på djuraffären och inte bara fick kika lite på snyggingen som jobbar där utan även hittade kattsand gjord på MAJS, kan ni tänka er? Och den ska gå att spola ner i toaletten. Hur underbart är inte det?
Det blev dock ett nervöst dygn där jag väntade på att Panik skulle kissa på sig eftersom hon vägrade sätta sig i majsen. Men när jag kom hem nu på kvällen fanns det en majsklump i lådan, stoooor lycka *skratt* och plums i toaletten och swoooosch... så var den borta... och den enda lukt som finns inne på dass nu är en svag doft av majs.... ja om inte matte varit där och råkat äta surströmming dan innan förstås *skrattar*



Kommentarer
Postat av: Micke

Det finns små glädjeämnen i allt ja. *s*
Själv har jag aldrig tänkt detta med kattsand så ska va nått problem men när du beskriver det så..

Postat av: Kusin

Kristallen som är såååå bra!!!!! Här fungerar den perfekt! Men jag kan tala om att jag brukar ha på lite kattsands-deo mot slutet.
Skoj att majsen funka! Har inte testat - till katten alltså, men nu kan jag ju berätta att DU är nöjd iaf :)
Snyggingen på DM....???? Måste vara MIG du menar *asg*
Massa kramar!!!!!!

2007-08-22 @ 08:45:17
URL: http://elmida.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback