Surströmming..... igen..

tunnbröd-smör-skivad potatis-hackad röd-lök?.. gissa vad som kom sen?!!!!

 

Mmmm? årets tredje ätning är genomförd!

Jag och mamma, en burk Höga Kusten och så bjöd vi in Olof Peter Anderson och han hade med sig sången också *ler*

Mer behövdes inte för en mycket trevlig kväll som avslutades med kaffe, mammas URGODA äppelpaj och ett glas Punsch...eller var det två? *flinar*
 

Sen fick jag uppleva lyxen av att få sova i total tystnad, hos mig låter badrumsfläkten värre än jag vet inte vad. På landet är det TYST.. så tyst. tills: - VISST ÄR DET TYST PÅ LANDET?!! *gäsp* mamma står i dörröppningen och gapar. muttrar nåt och sträcker mig efter mobilen.. va SJUTTON är uret?.. säkert gryning.. jodå.. bara 09,30  vrålar tillbaka: -GÅ OCH LÄGG DIG! DU ÄR LEDIG!!!!!

får bara ett fnitter tillbaka och inser att det nog är dags att krypa ut i köket och äta frukost.

och det var väl bra det så man hann med lite sol i trädgården också.

 

Satt och beundrade humlorna som bumlade omkring bland maskrosorna och är glad för att dom aldrig lyssnat på myten om att dom inte ska kunna flyga. Jag tycker att dom är otroligt söta. 

Mindre söta var dom miljöaktivister som släppte ut 300 minkar varav flertalet dräktiga på Valborg. Hur tänkte dom? Tänker dom över huvudtaget? Släpp ut 300 minkar så ska ni se att socitetskärringarna slutar bära päls!! JADÅ!! Eller? Jag är helt emot Pälsindustrin det är inte det, men minsta småunge fattar väl att det där är helt FEL sätt att komma åt problemet på. Det enda som händer är att 300 minkar dör av svält i naturen och 300 nya minkar köps in till farmen. BRAVO!

Kanske kan man slå ihjäl alla kor och grisar också och få alla att bli vegetarianer.

 
Men, ÄR det snällare att äta upp maten för kaninen än att äta upp kaninen???

Ja, det ska jag klura på medan jag steker mig en bit falukorv.. gud vet vad som är i dom... DET ska jag INTE klura på. *ler*

Kommentarer
Postat av: Anna Z

Hihi håller med dig på morgonen ska man få sova...det är samma visa i Rättvik man blir uppjagad alldeles för tidigt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback