Svårschlaget

orkar man ge sig in i schlagerdiskussionen?

eller ska man bara konstatera att vi förtjänade en FAN så mycket bättre placering?

Och att vinnarlåten inte ens är en låt....

Jag brukar inte döma ut nåt men den var RIKTIGT dålig.

Nu fanns det dock flera trallvänliga låtar som jag gillade. Men favoriten blev Bulgarien, absolut ingen schlagerlåt men passade mig perfekt.

Och jag blev överraskad över Storbritannien, inte var dom så himla dåliga som alla säger?... en glad blandning av Venga Boys och Aqua.

Grekland, Finland, Vitryssland och Ryssland bet sig fast, Schweiz var inte helt dåliga heller.. och så förstås The Ark dom gjorde ett mycket bra framträdande! Och då vill jag bara säga att jag är INGET Ark-fan.

 

Nä, det är bara att inse att tävlingen överlevt sig själv och handlar mer om politik än musik idag. Fruktansvärt tråkigt men men.... Det var ju lite spänning när en annan var ung/yngre, när alla låtar hölls superhemliga till själva tävlingsdagen.

När vi förstummat hämtat oss från den trista röstningen, som dessutom förstörts genom att man bara sänder dom höga rösterna, drog vi ut på lokal. Köttmarknaden... som infört nån ny idiotregel om att man inte får ha glas/flaskor med in på toaletterna som det aldrig finns toapapper på. Så snällt stod jag utanför med mitt vinglas och såg när toavakten lät tre killar gå in med varsin ölflaska.. och så var det med det. *skrattar* Jag ger liksom upp.

 

Kvällen gick förstås i schlagerns tecken så snart var vi våta trasor på dansgolvet jag och väninnan som jag inte varit ut med sen mitten på 90-talet tror jag, jävlar va skoj vi hade på den tiden.. och inte är det sämre nu heller.

Passande nog slutade kvällen med att brandlarmet gick...

112 hade tydligen bokat övervåningen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback