Ugglesyndrom

Inte mindre än FEM gånger höll jag på att bli påkörd härdomdagen.... nä jag var inte ute och övningskörde.
Jag var på affären och skulle köpa lite nötter och blomkål.... Men det är tamejtusan att det ska köras omkring med kundvagnar samtidigt som "chauffören" leker Berguv och i bästa stil försöker sig på att vrida huvudet 180 grader för att kommendera ungar eller make. STÅ STILL OM DU INTE SER VART DU ÄR PÅ VÄG!! Efter att ha fått väjt undan vid fem tillfällen så tröttnade jag på att handla. Minst sagt ganska uppretad stormade jag slutligen ut ur affären med mina snacks bara för att inse att i dörröppning mot gatan står två stycken stoppklossar och dividerar huruvida dom ska gå till höger eller vänster. MAN STANNAR INTE I EN DÖRRÖPPNING!! MAN KLIVER UNDAN SÅ FOLK KOMMER IN OCH UT!! Men herrejösses jag tror stan var full i klantskallar just den här dagen. För TROR ni inte att jag får skutta ut i körbanan när en kvinna glatt tar två steg bakåt på trottoaren utan att se sig för när hon står och pratar med sina vänner? Man får väl i alltihop vara glad för att hon ändå hade två steg kvar av trottoaren så HON inte plötsligt befunnit sig ute i körbanan utan någon som helst koll på vilken lastbil som var på ingående.

Irriterad? Jag?
Jo, en hel del faktiskt.... Varför lärs det inte ut vanligt jävla folkvett i skolan? Eller kanske ändå bättre: hemma vid matbordet?

Kommentarer
Postat av: Karin

Står di still och funderar jag är nog en plåga i affären ryter efter ungar kanske du ska komma och uppfostra mig....
Brukar inte köra på folk men ta med dig skylten övningskörning nästa gång..

2008-03-02 @ 21:39:04
Postat av: Titti

*skratt* så länge du inte framför kundvagn utan uppsyn får du ryta så mkt du vill. Jag blir riktigt nervös om det här såna här människor jag ska möta när jag övningskör på riktigt.

2008-03-02 @ 22:26:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback