jo det kunde man ju tro

Fast jag visste bättre ropade jag ett halvhögt Hej! strax efter 02.00 inatt.... sen lyckades jag äntligen somna. Vaknade sakta till liv efter att ha snoozat väckarklockan tre gånger (för mycket). Inser att gårdagen är över och överväger att fira men inser att jag redan är sen till jobbet (igen). Hoppar i höstskorna och tar några steg... och inser att nåt är fel... mycket fel. Sliter av mig högerdojan och vänder den upp och ner. Och tror ni inte på f-n att sulan till klacken är BORTA!!! Jag orkar inte ens fundera över när eller var den hade försvunnit.. jag bara trevar efter mobilen och tänkte - Nu får det vara NOG... jag ringer och sjukskriver mig resten av året!
Inser att det inte håller och letar fram mina trasiga jympadojor från garderoben (ibland är det ju tur att man inte slänger det man borde)
Tar med klackskorna och halkar iväg till skoaffären när dom öppnar vid 10-snåret. Jag har inte mycket hopp om att dom ska kunna hjälpa mig dock... jag saknar kvitto och skorna har ju använts nån månad iaf.

Men det är nu det vänder.... det är här, i den lilla skoaffären i stora staden som jag möter två av julens änglar! Nä, säger dom unisont när dom ser hålet i klacken där det borde sitta en liten sulbit... det är ingen idé att försöka fixa det där. (Jag vet att jag inte hade förhoppningar.. men hjärtat sjunker ändå ner en bit till mot maggropen, jag älskar verkligen dom där skorna)
-Du får byta dom mot ett par nya....
VA?! jag måste fråga om dom menar allvar... -Alltså .. jag HAR ju inget kvitto säger jag beklagande.... och vet att nu kommer dom att dra tillbaka sitt erbjudande, det vet ju varenda människa att kvitton ska man slänga TILLSAMMANS med inköpet... aldrig innan.
-Nä men det ordnar vi, du får ju byta dom mot samma vara... säger Änglarna.

Och 20 minuter senare trippar jag överlycklig ut från butiken i mina älskade nya gamla skor... med sulor på båda klackarna!!!!

Jag stannade till vid Pressbyrån och köpte en Trisslott..... plötsligt händer det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback