Naturhistoriska Museét

Det var några helger sen nu men jag måste berätta om när barndomsväninnan kom ner och hälsade på med två av sina barn. Åldrar: 6 och 8....
Jag åkte ut till Frescati och träffade dom vid Naturhistoriska, vi skulle titta på djuren. Tyvärr är alla djuren därinne uppstoppade.. och jag AVSKYR uppstoppade djur... nästan lika mycket som hajar. Jag gick runt och rös medans barnen förtjusta sprang mellan olika montrar och ropade -kom! kom och titta på den HÄR!
Naturligtvis skulle vi även se en film på Cosmonova, Sveriges enda IMAX-teater som visar filmer i världens största filmformat. Man sitter under en enorm kupol och ser på film med 3d-glasögon. Hur många kommer ihåg programmet Tv-Piraterna? Samma teknik. Naturligtvis ska vi se en film om haaavet.... alla vet vad som bor i haaavet.... jodå. Barnens mamma frågar omtänksamt om det verkligen är okej för mig att vi ser den. -Ja men för sjutton! säger jag. Inte ska jag hindra att ungarna får se det dom vill, jag får väl blunda om det blir läskigt skrattar jag sen. Den 6-åriga dottern tittar frågande på mig och undrar varför jag ska blunda. Så jag berättar att jag är väldigt rädd för hajar. Hon ser begrundande på mig en stund och säger sen -Jag kan sitta bredvid dig så kan du hålla mig i handen om du blir rädd!

Underbara Barn!!

Tack för att jag fick följa med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback