Festivaldags....

Så trots min negatism förra veckan så sitter jag här igen då. Och tittar/lyssnar på melodifestivalen. Dom som kände mig som barn vet att dom blonda finska systrarna som var först ut definitivt hade fått min röst om jag nedlåtit mig till att använda mina surt förvärvade slantar för att stödja detta jippo.
Men vad kommer sen då.... ja nästa låt i spellistan minns jag inte längre men finland satte ribban och då måste vi ju som revansch försöka återuppväcka pudelrocken. Men snälla!! Har vi inte sett den där hatten i ett annat band? Och så är det fattigt när inte trummisen kan få låna en tröja av någon.
Och om det är sant att det är tusentals bidrag som sänds in till den här tävlingen..... HUR kan vi då tvingas lyssna på en annars otroligt kul finsk kille som plötsligt står och kör nån helt otroligt smörig (läs för all del dålig) ballad? Det måste funnits NÅT mer melodifestivalaktigt att välja?
Lilltjejen bör vi skicka ner till finalen för jag tror hon med sin charmiga glugg lyckas få betydligt mer röster än andra silverklädda donnor vi provat med.
Countrysvag har jag alltid varit och ge mig en kille med en bred Stetson så..... och när en blond svenska plockar fram ett munspel ur urringningen.... nä men prispallen nästa!!!
Sen kom en kille som gav mina fördomar en törn igen, det händer lite titt som tätt nu förtiden, alldeles för ung och smörig var mitt fördömande innan jag ens hört honom. Jag ger mig... SKICKA!!!

Nåt jag däremot står fast vid är att ALLA är superduktig som ställer upp, hur dom än gör det. Det krävs talang och MOD för den här tävlingen.
Det är lätt för mig att sitta här hemma i tv-soffan och klaga på kläder och framförande.... visst, gör det bättre själv då, jag kan då inte.... tror jag... eller?!

Att klädbytena från värdinnan bytts ut mot religionsbyten var ju helt klockrent!! Humor och vassa armbågar, jag gillade när man satte tjejen som syyyr sina eeegna kläääeder som confrencier och här har vi en till lyckad satsning.

Ja, vad säger man.... det är väl bara att följa med.. i år också.....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback