Överfulla blomvaser

Nä, naturligtvis står varenda jädrans ravioliburk tom..... dock fick jag en jättefin bild på ett Hibiskuscollage sänt till mig genom etern, nån har verkligen läst på om vad som är min favvoblomma *ler* Tusen tack!! Man kanske kan printa den och köra ner den i en vas??

Men Me, Myself and I har haft en mkt trevlig kväll med god mat framför tvn. Vi fick Avocado med hemlagad räkröra, minimajs, vitlöksbröd och stekt halloumiost. Till det körde vi en nostalgitripp och zippade Chardonnay Glen Ellen som inte bara får mig att minnas Californienresan med familjen för nio år sen (är det möjligt att det är så längesen?) utan även en underbar släkting som tyvärr inte längre finns bland oss men som öppnade upp sitt hem i Reno, Nevada under nämnda resa. En urkul dam som pratade svenska och amerikanska så obehindrat blandat så hon inte insåg riktigt vad hon gjorde när hon köpte den roliga tallriken från vårt lokala krukmakeri vid ett Sverigebesök, i botten på tallriken står nämligen Slut.....

Både jag och min far tittade lite skeptiskt på henne och frågade om hon verkligen skulle köpa med den hem till släkten i Reno....... det tog en lång stund innan språkförväxlingen* gick hem och hon skrattade tillsammans med oss tills tårarna rann.


*om man skriver Slut i amerika betyder det slampa........

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej

Så bra att Du fått fart på pennan igen. det gläder mig liksom att lyssna på krönikorna i radion. Snart får du modifiera en för att uppträda i Sundborns kyrka den 15/3. Den om lknelsen om broderi och livet. Den är kvalité men kanske ska bli lite tydligare. Vi får försöka tillsammans Jag hoppas du sprider budet i bekantskapen. Alla ska få kaffe/te och macka. Vi har samma tema som i fjol - barn och ungdomar ska lyftas fram och det verkar funks

M V H

Pappa

2009-02-15 @ 20:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback