Ingen kan göra allt, men alla kan göra något!!



http://www.earthhour.org/home/

Själv släckte jag ner lägenheten, slog av tvn och lät datorn gå på batteri för att kunna lyssna på en meditationsskiva under timmen som skulle få oss att tänka lite extra på miljön och vad som egentligen är viktigt här i livet.

Meditationen slutade i djupa snarkningar och när jag vaknade igen och loggade in på nätet kunde jag läsa att jag medverkat till sänkt elförbrukning motsvarande 500 000 hushåll...bara i Sverige!! Och nu fortsätter världen att släcka ner.. tidzon för tidzon.... det är magiskt att vi faktiskt kan hjälpas åt med något utan att det måste sitta politiker och diskutera saken och tillsätta utredningar för miljontals kronor innan beslut kan tas i en simpel fråga.


Det här var vad vi i lilla Sverige kunde åstadkomma på en ynka timme... det ger en lite att tänka på, eller hur?


Kommentarer
Postat av: pappa

Hej

Det här kan väl gro till en krönika ?

M V H

Pappa

2009-03-29 @ 13:20:33
Postat av: Titti

hm... tänkte inte på det.. men det kan det ju faktiskt... och det är tur det, jag sitter med idétorka och ska ha med mig två stycken upp till påsk är tanken.



Tack!!

2009-03-30 @ 15:51:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback