ME MYSELF AND I

Jag måste framstå som tjejen men jordens största EGO i alla fall!! Här maler jag på i ett av dom längsta blogginläggen på länge om hur jädrans duktig jag har varit och inte ett ORD om alla dom andra som var med. *ställer sig i skamvrån med en jättestor dumstrut*

För dom andra var ju TOPPEN!! Vi hade en Barn/ungdomskör som sjöng och en av tjejerna sjöng Abbas sång "Jag har en dröm" solo så man rös (hade jag inte varit så nervös för mitt tal så hade jag nog låtit tårarna trilla.... ) Och flera bybor som läste bibeltexter, pappa bland andra. *stolt*

Som avslutning spelades ett stycke av Bach på orgeln så om nån lyckats somna under min "predikan" så var dom defenitivt vakna till kaffet efteråt *ler* Det var helt magiskt!!

Så... för att sammanfatta så var det ett helt gäng som tillsammans med förberedelser, tal, läsningar, sånger och kaffekokning gjorde Söndagens Gudstjänst till en minnesvärd dag för dom ca 100 åhörare som kom.

Är inte högmod en av alla dom där synderna förresten?

Men som en före detta arbetskamrat alltid sa: Nä, SYND.. det är nåt mycket roligare!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Åsså ska Du veta om alla efterdyningar; d.v.s. alla som springer på oss och berättar hur bra allting var och "att ni kan och tänk att Titti hade hela predikan. Det var så bra!"

Och vi sträcker på oss och tackar för vänliga ord. Funderar på att lova prästen en repeat nästa år ???

Och Du hänger väl på förstås.???

Ja hela dagen, inklusive flera veckors förberedelser, var en höjdpunkt. Och varken mor eller jag är medlemmar. Men det kanske ändrar sig. Och jag tror prästen också var lite tagen av Din krönika. Vi kör vidare

Pappa

2009-03-21 @ 07:49:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback