Surströmming igen!!

Aah... sådärja, då sitter man här dagen efter och rapar och fiser fermenterad fisk *flinar* . Jag säger ju alltid: Surströmming är nåt man äter och sen återupplever ett par dagar efter på olika sätt vare sig man vill eller inte.
Jag måste säga att jag är lite nervös inför årets ätningar, nu har jag ju flyttat till Fjollträsk och där verkar det inte serveras läckerheter särskilt ofta. Men efter att innan Mars är över ha kunnat göra två streck i räknestickan så börjar det kännas lite mera hoppfullt igen.

Igår var det min bror och två bekanta till honom och jag som bänkade oss runt burkarna. Brorsans fru satt vid kortänden av bordet och åt lamm med bearneassås och hade en stor kruka basilika bredvid sig som hon med jämna mellanrum körde ner huvudet och andades i. Vi andra var mest tacksamma för att hon den här gången inte valde att äta pizza med oregano på. Vet ni hur mkt det luktar om oregano? Och man får ont i huvudet av doften oxå. *ler*... det märkte vi sist vi åt Surströmming och hon valde pizza.
Men igår gick det alltså bättre... *skrattar* God doftande fisk och härligt rökig wirre..... ja man har ju ätit sämre middagar det är helt klart!

För att bräcka fjolårets rekordätningsantal måste jag upp i över 17 ätningar...
DET ser jag fram emot!!

Ps: jag är djupt imponerad och tacksam över att värdinnan står ut när vi äter surströmming i hennes hem. Det är inte lätt när man själv inte tycker om vare sig smak eller doft... RESPEKT!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback