när jag blir stor ska jag bli....

När jag var liten ville jag bli kändis, helst sångerska som Carola eller Kicki Danielsson. Oj så många som har fått lida sig igenom mina uppträdanden på gården med hopprep i handen och en kassettbandspelare med sönderspelade högtalare.

Sen blev jag bokhandelsbutiksbiträde... BBB.... och älskade det.. och fortsatte med det... och försökte så småningom att sluta med det *ler* jag insåg att jag ju måste göra nåt med mitt liv.. så jag pluggade lite turism.. och halkade tillbaka till bokbranschen... så jag sa upp mig och fick jobb på On-Off... avskydde jobbet men älskade arbetskamraterna, slutade och halkade tillbaka till bokhandeln... tog Data-körkort... och jobbade i bokhandel. Sa till slut upp mig igen och åkte jorden runt... kom hem utan några direkta mål.. och fick jobb i.... bokhandeln *skrattar*
Har nu insett att det inte är nån idé att kämpa emot, jag verkar ha en osynlig gummisnodd fäst i ryggen... så fort jag kommer en viss bit ifrån böckerna så dras jag obönhörligt tillbaka. Och jag är lyckligt lottad.. för hur det än ser ut så vaknar jag varje morgon och ser fram emot att få gå till jobbet.

Men jag undrar fortfarande vad jag ska bli när jag blir stor......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback