Snörvel nys och tråksylta på burk

Jag vill minnas att jag sagt det här förut... men ni vet, ibland kan man liksom "önska" att man blev lite sjuk så man fick ligga hemma några dagar.... mm hmm... gissa vem som har fått en önskan uppfylld? *attjooo*
I söndags fick jag superont i halsen OCH i tungan (???) och på det feber. Fick ringa världens bästa sekereterare (min *ler*) och avboka det inplanerade hämtandet av min trasiga tv.. som nu enligt reparationskillarna på OnOff skulle vara hel igen. Ville inte smitta ner henne så istället fick jag hjälp av x-et och tog en buss och vi (läs han) bubbade hem den. Jag däckar i soffan och trots att jag kände mig bättre på måndan så valde jag att för en gångs skull lyssna på kloka medmänniskor (världens bästa sekereterare igen) och stanna hemma. Men när jag på eftermiddan var feberfri och gick till affären ringde jag jobbet och meddelade glatt att jag skulle infinna mig för tjänstgöring dan efter. Tisdag kom och jag for iväg till jobbet.... är ju något morrontrött så det var inte förrens jag satt på arbetet som jag vaknade till och insåg att jag nog inte var så frisk som jag trott dan innan. På eftermiddan gav jag upp och åkte hem och bäddade ner mig. SEN slog det till... feber, ont i halsen och så YNK. Alla som sett reklamfilmen med mannen som sitter med huvudet över en ångande skål vatten och säger: - Ni kvinnor klagar över att föda barn... då har ni aldrig haft en riktig förkylning.... vet exakt hur jag blir när jag blir förkyld.

För om det är så att det finns en reklamfilm i världen som visar verkligheten som den är, och det är den där... ja i så fall.... i så fall är jag en riktig man!!

Nu sitter jag och snörvlar och nyser och har fruktansvärt tråkigt och önskar få klä mig i klänning igen.

Kommentarer
Postat av: A Ö

Så mycket skit.

2012-05-17 @ 10:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback