Gammal är äldst

Jag tror käre bror börjar få åldersnoja. Han hade nämligen drillat sina barn att konsekvent kalla mig för Gamla Faster under julen. Det låter lite kul när det kommer från yngsta tjejen... som är 18!! Men iaf, bror fick agera tomte och delade stolt ut klappar med påhittade önskningar från och till "Gamla Faster". Men sen kom hans paket... sist.... :God-Jul bror, önskar (gamla) Stora Lillasyster.

Jag hade hittills setat tyst under ålderstråkningarna.... men nu började jag le. Och brorsan tittade tyst en stund på sin present och sen började han skratta. I sin hand höll han Jonas Jonassons bok: Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Sen sa han: -men nu fick du väl sista ordet i alla fall?

Jag bara log, sträckte segervisst upp händerna med knutna nävar mot taket och tjöt: - JAG VANN!!! (igen?)

Ibland har man tur, inte ens om jag planerat det hade det kunnat bli mer lyckat. :-)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback