Anksmörjelse?

I min bokhylla står bland annat: Simon Singh och Edzard Ernsts bok: "Salvekvick och kvacksalveri". Den har jag INTE läst... men den har underrubriken: "Alternativmedicinen under luppen" och ska ge svar på vilka alternativa behandlingar som egentligen fungerar... eller iaf är harmlösa... eller till och med farliga.

För tillfället har jag vänt vår västerländska läkekonst ryggen så jag tänker vänta några veckor med att läsa ovanstående bok. Just nu vill jag tro att nålar och glaskulor med vakuum kan funka bättre än salvor, kemiska preparat och uppskurna bölder som dräneras veckovis. Jag har inga problem med nålar som sticks in i fötter och huvudsvål, dom känns knappt och man får ligga på en bekväm brits under en värmelampa och lyssna på rogivande musik och låta tankarna fara fritt (om man inte somnar förstås). Massagen och koppningen gör visserligen ont men inte värre än att man står ut eftersom man verkligen känner att det gör skillnad efteråt när den stenhårda ryggen långsamt mjukas upp.
Det jag börjar få svårt för är ört-teerna som ska drickas varje dag... två gånger om dan. Första omgången smakade illa, men äter man surströmming är man inte särskilt kräsmagad. Men nuvarande teomgång smakar beskt socker... tänk efter en stund och se om kan tänka dig den smaken. Jag lovar, hur illa du än tror det smakar så smakar det mycket mycket värre!!

I Japan säger man : "Bra medicin smakar alltid beskt" om samma sak då gäller för Kinesisk örtmedicin så kommer jag att bli fruktansvärt frisk!!! :-)




Kommentarer
Postat av: pappa

Hej

Håll ut - om man tror blir man frälst eller botad; det är bara att välja.

Jag vet att Din energi hjälper Dig att må bättre

Pappa

2011-06-10 @ 20:18:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback