Berusande försommarkväll

En del kvällar vill man att aldrig ska ta slut, som härlig fester med härliga människor, eller ikväll, en försommarkväll som bara hade kunnat få fortsätta och fortsätta och fortsätta....

Efter en jättegod middag på verandan i kvällssol tog jag med mig ett glas vin och en sax och gick ut i trädgården och klippte ner lavendelbeståndet. Det fanns viss risk för berusning i dubbel bemärkelse :-). Strax efter elva kom mor ut och sa gonatt. Själv satte jag saxen i den sista tuvan lavendel och muttrade för mig själv: - jag VILL inte gå och lägga mig.

Och eftersom jag numera tydligen ska räknas till dom vuxnas skara tog jag ett eget beslut i sovfrågan och strosade runt i den ljumma kvällen med kameran istället. Jag hittade en gigantisk nattsvärmare i syrénbersån och försökte följa fladdermössen med blicken (det sistnämnda gick sådär). Sen lekte jag sakletare för att hitta mina pekare men gav till slut upp och insåg att det faktiskt är en dag i morgon också. Så nu ska jag bara försöka jaga ut alla myggorna från mitt sovställe (har under skrivandets stund hunnit klappa två stycken på ryggen) och sen ska jag försöka sluta mina gröna några timmar.

Klockan är över midnatt och solen har gått ner bakom trädtopparna, men ännu är himlen svagt upplyst i väster och jag skulle tro att det snart ljusnar i öster :-)

Två fåglar flög över mig när jag rensade i rabatten.... om jag säger: Mamma ifrån Dalarna... vilken fågel säger du att jag såg då? :-)





Kommentarer
Postat av: Anonym

Kråka

2011-06-13 @ 13:30:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback