Solgubbar

Bestämde mig redan i veckan för att lita på väderleksrapporterna och planerade att söndagen skulle tillbringas i solen. Så igår blev årets första jordgubbar inhandlade (hade stora öronpropparna i för att slippa samvetsrösten om det oetiska i att köpa utländska gubbar). Satte väckarklockan på 07.30 för att hinna städa innan solen skulle få göra sitt. Gissa om jag INTE gick upp när det ringde... det var stört omöjligt att öppna ögonen.. så efter att ilsket ha snoozat i över en timme lyckades jag slå av larmet helt och vaknade av mig själv när klockan var 11 och solen redan stod högt på himlen. Det fick bli en snabb frukost i form av ett wienerbröd och sen packades jordgubbar, vatten, nötter och massor med läsning ner i väskan. På med solbrillor och solkräm och sen var jag redo för solstolen. Fyra timmar senare fick det vara nog med D-vitaminsboosting. Inte helt oväntat har jag nu en grym huvudvärk och solsveda... men vet ni? Det är det värt!!! Älskar solen!! Vet inte hur många gånger jag sagt att min drömsemester är en hängmatta i solen med en HÖG olästa böcker vid sidan om.

Och ingen drömsemester vore väl komplett utan ett glas whisky i solnedgången och doften från en nyöppnad surströmmingsburk :-)

¤ Sol ute, sol inne - Sol i hjärta, sol i sinne! ¤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback