Ledighet är överskattat

Ibland gör jag saker som i många andras ögon verkar helt tossiga (jag kanske redigerar det där inledande "Ibland" till ofta senare ;-)

Den här helgen skulle jag ha haft långledigt och tillbringat timmar i skogarna uppe i norr och jagat kantareller och sen begett mig hem mot barndomsgården med fulla korgar av skogens läckerheter :-) Och till kvällsmat hade jag bespetsat mig på havets läckerheter på burk ;-)

Nu blev det inte så eftersom jag tycker att mitt arbete är så förtvivlat roligt den mesta tiden så jag fann mig plötsligt sittandes och planera bort halva ledigheten mot jobb istället. Men kantarellerna kommer nog tillbaka nästa höst och surströmming brukar kunna hålla nån vecka extra har jag hört *s*

Men idag är jag ledig.... och trots utlovad sovmorron behagade mitt sinne vakna upp kring 0700 imorse. Så det fick bli lyxfrukost i form av Cinnamon-toast och Champagne-te.

Och titta där: en alldeles oläst bok!!! Så kan vi ju inte ha det, bäst jag tar itu med den genast.

:-)

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ordentlig frost i natt -5.7 C kl 0630 men trattisarna är plockbara när de tinat igen.

Och i källaren finns alltid surisar på lager. Och tänk att ha ett så trivsamt jobb att man byter bort ledigheten.

Förutsätter att Du får tillbaka den senare och en berättelse om orsaken till bytet

M V H

Pappa

2011-10-09 @ 08:14:41
Postat av: X

Lycka

2011-10-09 @ 22:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback